Každá stará značka má svoje obdobia: začiatky, vrchol, úpadok, skúška nových vecí, nových marketingových ťahov, a pod. S týmto kolísa aj paleta výrobkov, aj ich kvalita. Meno, ako Parker, si určite nemôže dovoliť NEMAŤ dobré pero a tak si kvalitu vyšších radov držia na úrovni, ale "spodok" pustili vodou, okresali výdavky vo výrobe a teda asi hlavne: v testovaní. A tak, meno stále prežíva a myslím si, že je skvelý marketingový ťah napr, to IM-ko: sú to pekné perá, väčšinou v pekných darčekových krabiciach spolu s ceruzkou, či rollerom, atramentom. Kto ich kupuje? No, buď nadšenci, ako svoje prvé pero s veľkým P, alebo manželky/matky/priateľky/kolegovia/a pod. niekomu blízkemu, komu chcú kúpiť pekný darček, lepšejšie pero. Keďže je to darček a nestojí až tak veľa, nikto to nevráti, alebo si myslia, že je to ich chyba, že to pero nepíše, ako treba a takto aj tento segment stále prináša prachy.
Akurát píšem so svojou IMkou. Odkedy som prišiel na to, že keď ho skladujem vodorovne (nie hrotom hore/dole) tak nevysychá a píše. Ale keby som ho chcel mať, ako pero do tašky, nadával by som...
Takže prečo sú obľúbené? Asi kvôli šikovnému marketingu.